sobota, 12 lutego 2011

Tetris "Naturalnie EP" - recenzja

nielegal, 2004


Jadę sobie któregoś dnia rowerem, mając oczywiście w uszach słuchawki, z których wydobywała się muzyka z jakiegoś albumu. Ten dobiegał już końca, a ja zastanawiałem się, czego posłuchać później. Przeglądam więc listę artystów w odtwarzaczu muzycznym, patrzę, jest Tetris i jego „Naturalnie EP”. Myślę chwilę – ok, ok, ciekawe czy rzeczywiście ten podziemny materiał zasługuje na takie (czyt. wielkie) uznanie. Zachowałem jednak sceptycyzm. Nic – mówię – nie dowiem się, jak jest naprawdę, póki nie przesłucham. Włączyłem przycisk „play” i… odpłynąłem. 
Tetris urzekł mnie swoim ciepłym głosem już na początku. Jednak nie o to tylko chodzi, mieszkaniec Siemiatycz to raper o daleko rozwiniętych umiejętnościach technicznych, z świetnym flow, piszący bardzo dobre teksty. Te ostatnie zbudowane są z punchy, subtelnych zwrotów i unikalnych porównań. Wszystko to jest zachowane w idealnych proporcjach. W ogóle, niemal wszystko na „Naturalnie EP” dla mnie jest doskonałe, a już na pewno album nie zawiera słabych punktów.
Autor udowodnił, że jest wszechstronnym raperem, należącym do ścisłej polskiej czołówki. Potrafi przyfilozofować, nie rażąc jednak wymądrzaniem czy moralizatorstwem. Może nawinąć ciekawy, porywający storytelling, umie poddać się refleksjom, powspominać.
Mało? Tetris to nie tylko raper, jest on również producentem, który na materiał z 2004 roku dał 3 pełne bity, plus jeden współtworzony z  Kixnare’ em . Ostatni wymieniony, wtedy jeszcze mało znany, bardzo się postarał, tak jak zresztą wszyscy beatmakerzy na tej produkcji. Oprócz wspomnianych wcześniej są jeszcze dwie osoby odpowiedzialne za tło muzyczne: Demen i Esdwa, którego słyszymy na feacie w „Psycho?”. Na albumie udziela się też Trzyker, podobnie jak pierwszy gość, świetnie wpasowujący się w klimat „Naturalnie EP”. Ten dodatkowo urozmaicony jest scretchami i cutami DJa Torta.
Zajebisty materiał i tyle właściwie powinno starczyć. Aha, polecam na spacery i rowerowe wycieczki – wtedy można w pełni się zrelaksować i zapomnieć o przyziemnych problemach.

Poziom muzyczny: 85%
Poziom skillsów: 90%
Poziom tekstowy/przekazu: 90%
Ogólny poziom: 90%

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz